Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla osób składających wnioski o udostepnienie informacji publicznej
Klauzula informacyjna - informacje o przetwarzaniu danych osobowych dla osób składających wnioski o udostępnianie informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 ust 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informujemy że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminne Przedszkole w Kołaczycach, ul. Rynek 13, 38-213 Kołaczyce, tel./fax: 13 446 0279.
2. W jednostce wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: inspektorochronydanych@mojapoczta.pl
lub za pomocą tradycyjnej korespondencji przesłanej na adres Administratora.
3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, w postaci zawartych we wniosku danych identyfikacyjnych, jest niezbędne do wypełnienia obowiązku w postaci rozpatrzenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Podstawa prawna przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. c RODO („obowiązek prawny”), w związku z realizacją art. 4 ust. 1 pkt 4 Ustawy o dostępie do informacji publicznej.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt. 3), w tym również obowiązków archiwizacyjnych w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom w szczególności:
· podmiotom obsługującym Administratora w zakresie świadczenia usług pocztowych i kurierskich,
· podmiotom obsługującym Administratora w zakresie świadczenia obsługi poczty elektronicznej – w przypadku złożenia wniosku i/lub uzyskania odpowiedzi za pomocą poczty elektronicznej,
· podmiotom obsługującym Administratora w zakresie świadczenia usług informatycznych.
6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże w wypadku zaistnienia konieczności wydania w Pani/Pana sprawie decyzji administracyjnej ich podanie lub uzupełnienie będzie wymagane, stosownie do wymagań wynikających z ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. W takim przypadku ich niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
7. Posiada Pani/Pan prawo do: żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO.