Deklaracja dostępności
XMLDeklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Publicznej Szkoły Podstawowej w Kołaczycach
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego w Kołaczycach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Publicznej Szkoły Podstawowej w Kołaczycach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie nie opublikowano informacji o zakresie działalności Publicznej Szkoły Podstawowej w Kołaczycach – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023.03.31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jerzy Woźniak.
- E-mail: jerzy.wozniak@szkolakolaczyce.pl
- Telefon: 134460217
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Kołaczycach
- Adres: ul. Szkolna 7
38-213 Kołaczyce - E-mail: dyrekcja@szkolakolaczyce.pl
- Telefon: 134460217
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej w Kołaczycach zlokalizowany przy ul. Szkolnej 7 nie jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych. W przypadku konieczności obsługi Petenta niepełnosprawnego prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 13 44 602 17.
- Do budynku szkoły prowadzi 6 wejść:
- Główne wejście znajdujące się od ulicy Szkolnej
- Wejście do szatni obok wejścia głównego
- Wejście od strony zachodniej obok świetlicy
- Wejście od parkingu od strony zachodniej
- Wejście koło sali gimnastycznej
- Wejście od strony wschodniej do kuchni, które jest używane tylko przez jej pracowników
- Do wszystkich wejść prowadzą schody bez podjazdów dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Na terenie szkoły jest oznaczone miejsce parkingowe dla niepełnosprawnych, znajdujące się obok wejścia numer (1) i (2) od strony południowej.
- Przed wejściem nr 2 znajduje się dzwonek dla niepełnosprawnych
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi, którzy pomogą osobie niepełnosprawnej skontaktować się z osoba do kontaktu w sprawie dostępności, zwanej dalej asystentem. Asystent pomoże petentowi załatwić sprawę, z która przyszedł.
- W budynku na każdym poziomie (parter, 1 i 2 piętro oraz piwnica) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
- W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).
- Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- Placówka dąży do poprawy dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków Urzędu, pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za swojego psa asystującego.
Ułatwienia zastosowane na stronie internetowej:
Dla osób słabowidzących przeznaczona dostępna jest wersja o zwiększonym kontraście oraz zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Inne informacje i oświadczenia
Sposób wykonania samooceny zgodności z ustawą:
Samooceny dokonano za pomocą ogólnodostępnych narzędzi (walidatorów) służących do sprawdzania dostępności stron internetowych. Z powodu barku ogólnodostępnych narzędzi (walidatorów), za pomocą których można zweryfikować zgodność strony internetowej z wymaganiami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w chwili obecnej nie jesteśmy w stanie dokonać pełnego sprawdzenia zgodności. Na obecną chwile dokonaliśmy walidacji pod kątem dostępności strony zgodnie ze standardem Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.0 na poziomie AA, korzystając z narzędzia dostępnego na stronie http://achecker.ca/checker/index.php.
Walidator nie wykrył poważnych błędów w elementach strony takich jak: dane teleadresowe i narzędzia służące do kontaktu, deklaracja dostępności.
Dołożymy wszelkich starań, aby pełnego sprawdzenia zgodności strony internetowej po kątem spełnienia wymagań określonych w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych możliwie jak najszybciej oraz dostosowanie strony internetowej do tych wymagań.
Brak artykułów